Button Follow and Dashboard

Selasa

Campur.

Serabut.

Duduk termenung sambil makan.
Aku penat.
Serabut semua bende. Tahu kenapa?
Sebab manusia.
Perlabagi jenis ragam yg perlu dihadapi.
Sebab aku pon manusia.
Aku pon ada seribu ragam perangai.
Then, campur perangai manusia dan perangai aku.
Eh tak gile namanya?
Rasa macam over umur baru 15 tahun.
Serabut dia mcm dah 51 tahun.
Sampai rasa nak meraung.
Tak nak jumpa orang langsung.

 Harapan.
Ada manusia suka bagi harapan.
Walaupon sebenarnya dia tak de niat nak bagi harapan tapi cara dia nampak mcm dia bagi harapan di mata kita.
Tahu tak macam mana berkecainya hati bila dapat tahu dia layan semua orang sama rata ?
Macam dia layan aku, dia mereka, semua sama.
Kadang-kadang kita tak nak taruh harapan pada sesuatu.
Tapi mulut kata " aku tak taruh harapan" pon.
Tapi hati kata " aku taruh seribu harapan".
And bende tu buat hati aku macam kene tikam sejuta kali

Sebab aku tengah kecewa dgn "harapan"
Sebab aku tengah bersedih dengan sikap manusia dan aku sendiri.
Sebab aku tengah overthingking lah ni.

 Cuma aku harap orang yang aku percaya, buat aku percaya.
Cuma aku harap orang yang aku bilang sahabat, terus jadi sahabat.
Cuma aku harap org yang memang seribu cerita aku, akan pegang.

Selamat malam dunia yang terlalu amat kejam.
Moga harapan palsu lenyap dengan tongkat sakti. Itu cuma dongeng.
Teruskan berjalan hingga tamat.
Moga di penamat, kita semua sampai dengan muka yang berseri-seri.